Pētījumi

Pētījumu mērķis
Pētījumu mērķis ir noteikt programmas ietekmi uz dalībnieku radošo domāšanu, apmierinātību ar dzīvi, pašefektivitāti, sasniegumu motivāciju, dzīves mērķu izvēli un sasniegšanu, uzvedības stratēģijām konfliktsituācijās un morāles vērtībām.

Pilns pētījuma teksts: Pētījums mācību programmas efektivitātei (1.mācību kursam)

KOGNITĪVO PĒTĪJUMU SARAKSTS:

Pētījumi tiek veikti atbilstoši starptautiskajiem standartiem un tiek piedāvāti pedagogiem, IzM un sabiedrībai kā rosinājums inovatīvāku pieeju ieviešanai mācību procesos izglītībā un savā personīgajā dzīvē.

Šīs mācību programmas ietvaros “Mācību metožu/principu attīstīšana mācīšanas efektivitāšu uzlabošanai” tiek pētītas 3 posmos.

  1. Mācību metožu ieviešana un pētījumi IAC centrā
  1. Mācību metožu izstrāde IzM pilotskolām un to efektivitāšu pētīšana
  1. Rekomendāciju veidošana mācību metožu ieviešanai sistēmiskajās skolās.
  1. Skolotāju potenciāla atvēršanas efektivitātes pētījumi

Mācību programmas kognitīvo testu pētījumi (izmantojot SPSS metodiku):

Radošums: oriģinalitāte, ideju skaits, elastīgums, iepēja realizēt ideju

Sadarbība: multikulturālā, starpdisciplināri, starppaudžu, starpetniski

Komunikācija: dzirdēšana, dialogs, retorika

Tolerance: spēja pieņemt citus pasaules redzējumus, paaugstināta spēja strādāt ar nezināmu informāciju, vidi, spēja eksperimentēt

Sociālā atbildība: līdzatbildība iesaistīties sabiedriskajos procesos, sociālā atbildība aspektos (empātija, tolerance, stratēgiskā domāšana ilgtermiņā, sistēmu teorijas izpratne)

Empātija: spēja sajust, atpazīt līdzcilvēku psiholoģiskos stāvokļus, spēja sajust kolektīva psiholoģisko stāvokli, sajust, izprast cilvēku, lai palīdzētu

Vērtības: veicināt altruismu sabiedrībai, palīdzēt cilvēkiem vispusīgi attīstīties